Goedkoop adverteren

Goedkoop adverteren

Zo kun je als starter goedkoop adverteren

 

Zeker als je pas met een onderneming bent begonnen is het vooral een kwestie van zuinig omspringen met je budgetten om te voorkomen dat je niet snel failliet gaat. Aan de andere kant moet je als startende ondernemer natuurlijk wel aan de weg timmeren, anders komt niemand te weten wat voor producten of diensten je levert en genereer je niet of nauwelijks omzet. Het is – zeker in het begin – vooral een kwestie van een zo goed mogelijke naamsbekendheid opbouwen. Iets dat je het gemakkelijkst kunt bereiken door jezelf te promoten. In dit artikel geven we je een aantal verschillende opties om goedkoop te adverteren, zodat daarvoor niet meteen een forse aanslag op je zakelijke bankrekening hoeft te worden gedaan.

 

Free publicity in de plaatselijke media

 

Als je met ondernemen begint, dan is de kans groot dat je zakelijke activiteiten verband houden met iets dat je al lange tijd doet of waar je al lange tijd in geïnteresseerd bent. Hierdoor kun je jezelf ongetwijfeld als expert beschouwen. Benader in dat kader actief de lokale of regionale media en probeer ze te interesseren om een boeiend interview met je af te nemen. Schaam je er vooral niet voor om jezelf op deze manier in de spotlights te zetten. Het is een effectieve methode, die zelfs door BN-ers zoals zanger Gerard Joling veelvuldig wordt ingezet. Af en toe of zelfs regelmatig in de media te verschijnen is waarschijnlijk de ultieme methode van goedkoop adverteren omdat het mes aan twee kanten snijdt. De media snakt namelijk naar dagelijks nieuwe content, terwijl jij op jouw beurt meer naamsbekendheid verlangt. Kortom, een win-win situatie.

 

Goedkoop adverteren in collectief verband

 

Als we puur naar manieren van goedkoop adverteren kijken waarbij wel betaald moet worden, dan blijken de lokale en regionale media ook daarvoor prima geschikt te zijn. De advertentietarieven die dit soort mediabedrijven hanteren is doorgaans ronduit redelijk, terwijl het bereik van je advertentie verhoudingsgewijs groot is. Wil je nòg goedkoper adverteren? Koop dan collectief met andere ondernemers advertentieruimte in. Bij kranten geldt in de regel dat de kortingen hoger worden naar mate het aantal afgenomen advertentiemillimeters toeneemt. Een praktisch voorbeeld van zo’n collectieve inkoop is een plaatselijke ondernemersvereniging, die de ingekochte advertentieruimte in evenredige advertentieblokken voor haar leden verdeelt, waardoor deze dan extra goedkoop adverteren.

 

Digitaal kosteneffectief adverteren

 

Geef je de voorkeur aan digitaal promoten, dan kun je ook op dat vlak prima je uiteindelijke doelen middels goedkoop adverteren bereiken. Door van de uitgebreide advertentiemogelijkheden van onder meer Facebook en Google gebruik te maken, wordt het tamelijk eenvoudig om tegen een lage kostprijs zeer gericht advertenties aan specifieke doelgroepen te tonen, waardoor de kans op de verkoop van je producten of diensten aanmerkelijk toe kan nemen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*